http://nachodki.ru/

Рівненський ліцей №1 Рівненської міської ради

«Хочу, щоб дитина мене чула» Що і як говорити?

Діти- особливі, і те, що для нас очевидно, зовсім не є очевидним для них. Тому не завжди можна очікувати від дитини розуміння моральних, патріотичних, сімейних цінностей. Ставтеся до дитини як до людини, яка цього вчиться, але уникайте великовагових моралей і нотацій. Дитина не буде їх розуміти і перетравлювати. Просто шанобливо спілкуйтеся, і передавайте досвід. Дитина буде вдячною. Наприклад: «ось коли я був маленьким, зі мною сталася така історія ..», «в дитинстві я дуже боявся ..», «я дуже не любила, коли моя мама ...»

Використовуйте активне слухання. Цей метод полягає в розумінні і прийнятті почуттів дитини, і називання дитині його почуття. «Ти злишся (почуття), тому що (причина) ти не змогла піти у двір. Дитина відчуває, що її зрозуміли, і гострота її переживань знижується, навіть якщо вона не отримала, те чого хотіла. Для дитини той факт, що її почуття приймають, значить те, що приймають її саму.

Будьте конкретними. Говоріть так, щоб для дитини майже не залишалося інших тлумачень ваших слів. Краще сказати «як тільки ти прибереш в кімнаті, ти підеш гуляти» ніж «тільки хлопчики, які зробили всі необхідні побутові справи, можуть йти гуляти». І краще говорити «Мені не подобається, що ти кидаєш свій льодяник в калюжу! Не роби цього більше» ніж « Ну хто так робить? »

Говорити краще не з висоти зросту, а стаючи на один рівень з дитиною, навіть якщо сварите- так вона в будь-якому випадку зрозуміє краще.

У будь-якому спілкуванні, будь то конфлікт, або мирна бесіда важливо використовувати «Я-повідомлення». Це як активне слухання, але тут ми називаємо свої почуття від своєї ж особи. Не «Ти знову не прибрав в кімнаті» а «Я засмучена, що в кімнаті безлад, я дуже хочу щоб ти прибрався». Це дуже дієво, якщо ви хочете спонукати дитину до чого-небудь. Дитині найчастіше (це правда!) не хочеться щоб ви ображалися, а також на дитину не наклеюється ярлик «ледаря», і негативних почуттів до вас стає набагато менше.

Якщо дитина маленька, (до 3 років), то при конфліктах, активному непослуху використовуйте фізичний контакт (не покарання, а саме контакт!). Якщо дитина не хоче йти додому, влаштовує істерику з нею марно говорити- просто візьміть на руки, стисніть в обіймах, і йдіть з нею додому. Так само і з агресією дитини до вас: якщо дитина намагається вас бити, перехопіть руку, зупиніть, і тільки потім говоріть «так робити не можна»

Побільше позитиву! Жарти, примовки, пісні дуже добре допомагають зберегти хороші відносини, згладжують конфліктні і напружені ситуації. Особливо це допомагає в гострі кризові періоди- трьох, семи, чотирнадцяти років. Ви ніби говорите «ми разом все подолаємо, все буде добре!»

 

© 2024 ARTEM PRONCHUK. All Rights Reserved.
Рівненський ліцей №1